31 enero 2013

parla finito: "varem deixar a serafín tot sol a barcelona, la culpa és nostra, dels toreros que no fem res"

Vía :: Burladero | Sobre Catalunya, la prohibició. Amb total sinceritat. Per cert, m'he permés traduïr-ho al valencià. Parla Juan Serrano 'Finito de Córdoba' i natural de Sabadell.


Dol fins a l'absurd, dol fins a pensar que la culpa és nostra. M'ho va dir Toño Matilla fa vuit anys. Ell parlava amb polítics d'allí, amb artistes i m'advertia que "Barcelona s'acaba". Històries d'empresari, vaig pensar. Aquesta és la plaça de la meua infància, on anava amb mon pare tots els diumenges als catorze anys, se'm salten les llàgrimes a l'enrecordar-me d'Illa Fantasia, la Monumental on vaig veure a tots els meus herois, els meus models i després vaig quallar tantes vesprades i vaig indultar un bou davant la meua gent perquè jo sóc tan català com andalús. Dol saber que deixàrem a Serafín tot sol, plorant, perquè som 214 en l'escalafó i el vam deixar solament. On estàvem els altres?. Em dol fins a la injustícia de saber que són mentida els arguments pels quals han prohibit una Festa que era pura Barcelona, que una ciutat amb tres places ara no tinga Bous. Dol no saber què fer perquè ens respecten. Em dol que un dia passaré amb els meus fills per aquesta plaça i els hauré de parlar com d'un somni, d'una cosa vella, antiga, i tot això va ser ahir. Però el més dolorós és que la culpa és nostra, dels toreros que diguem que anem a fer, que tenim dos coll..., que moltes coses en la ment, però en realitat no tenim res, no fem res..., jo el primer, no s'enfrontem a aquest bou.

No hay comentarios: