11 diciembre 2009

floquet de neu, jordi portabella i el maltractament dels animals



L'anterior post ha rebut un comentari, que per interesant a publicar. El text està signat per Joe d'Algemesí i diu així:

Pasqües del 96. Tres amics, joves i fadrins, ens en anem a passar-les a BCN. La ciutat viu l’esplendor després del Jocs Olimpics: ha aconseguit l’estatus de ciutat moderna i cosmopòlita. La tradició i lo nou. El modernisme amb la nova ciutat olimpica. Gaudí i Calatrava.

Rambles, barri Gótic, Raval, Montjuic muntanya màgica, gent de totes les nacionalitats, ufff…

Un matí a les Rambles, un homenet amb aire de palmero de Peret ens dona uns fullets:

“Plaza de toros Monumental BCN; La plaza más comoda del mundo, butacas en todas las localidades. Empresa Manolo Martín. Toros de Julio de la Puerta para M. Diaz El Cordobés, Rafi Camino y Javier Conde”

Una foto de mig cós del Cordobés somrient coronava la publicitat…

La correguda (“la cursa de braus”) era per a eixa mateixa vesprada.

Ja fa tretze anys no em feien gracia els mediàtics. Em dolia gastar-me unes pesetes em vore un torero volantinero…

Però, per uns moments, vaig estar temptat de propossar als meus amics que hi anarem…

Finalment, ja torrats de tres dies sense parar, algú del grup digué d’anar al Zoo. Tal era el desfici, que allí acabarem.

La gran atracció era un gorila blanc. “Floquet de neu”.

Recordí que -havia llegit en premsa uns dies abans- el tal Floquet patia problemes mentals, degut al captiveri. Bé. Anem a vore’l.

Quan arrivarem davant de la gàbia del monot, éste estava dret, d’esquenes, darrere del vidre, sense menejar-se, encara que xiquets i grans no paraven de cridar: “Copito, ¡Copito!!!”

Ens apalancarem cinc minuts davant d’ell. No es girà. Podiem apreciar com respirava de manera nerviosa.

Vos assegure que en eixos cinc minuts vaig sentir que era la crueltat humana amb els animals. Allí estava, la gran icona del Zoo, condemnada a cadena perpétua.

Anys després, al 2003 o 2004 -no recorde exactament-, vaig escoltar a la ràdio que Floquet havia mort, victima d’un cancer… Qui donava la noticia era el director/president del Zoo. Li deien Jordi Portabella. Si, el de ERC.
Puta vida la de Floquet. Estic segur que l’hauira canviat per la d’un bou/brau.
Salutacions,
Joe-Algemesí

No hay comentarios: