23 abril 2010

ha faltat jaime marco 'el choni'



Li deien Jaime Marco. 'El Choni' en els cartells, i ha estat un dels matadors de bous més importants que ha donat València. Pel seu contrastat valor, a més a més, també l'anomenaven 'el mascle'.

Sempre el vaig vore de lluny, amb molt de respecte. M'agradà sempre la seua actitud, tot un exemple de toreria, i alguna vegada em vaig apropar només per escoltar-lo raonar amb veu baixa. En la plaça de bous de València fins fa ben poc el veia acompanyat de vegades pel poeta Paco Brines.

Era torero i no podia deixar ser-ho. El veia caminar amb els 80 anys ben llargs i eixe home no podia ser un altra cosa.



Anit va faltar, i el toreig valencià s'ha quedat sense el seu degà. Ell, que va naixer el 15 (oficialment en el registre el dia 20) de gener de l'any 1920, i era l'únic torero que quedava a qui Manuel Rodríguez 'Manolete' li havia concedit l'alternativa. Allò va ser el 15 d'octubre de 1944 a València.

I jo, sempre que vaig pel carrer Sagunt del cap i casal dic allò...

"El barrio de Sagunto tiene un torero
se llama Jaime Marco, Jaime el Primero".



Descanse en pau, mestre.

No hay comentarios: